Bajki Krasickiego zamiast reklam w Radiu Pryzmat

b_150_120_16777215_00_images_radio-pryzmat-logo.jpgOd listopada do stycznia w ramach nietypowego bloku reklamowego na antenie Radia Pryzmat będzie można usłyszeć, należące do klasyki polskiej literatury, bajki Ignacego Krasickiego.

 

5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek, w Internetowym Radiu Pryzmat, działającym przy Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie, startuje "bajkowa" akcja.

Kopciuszek, Królewna Śnieżka, czy Kubuś Puchatek — to zazwyczaj pierwsze skojarzenie ze słowem bajka. Tymczasem w Radiu Pryzmat zagoszczą m.in „Ubogi i kaleka”, „Lis i wilk”, „Lew i zwierzęta”, „Czapla, ryby i rak” czy „Kruk i lis.

Czy czytanie wydanych w 1779 roku bajek ma sens? - Ignacy Krasicki to jeden z najbardziej lubianych poetów doby oświecenia. Jego bajki, dzięki uniwersalnej wymowie, nieustannie od ponad dwóch wieków budzą podziw czytelników. Biskup warmijski z dużą dozą humoru piętnuje wady polskiego społeczeństwa. - przekonują organizatorzy akcji.

- Wybraliśmy Krasickiego nie bez powodu. Z jednej strony chcieliśmy przypomnieć jego postać, z drugiej pokazać, że tak naprawdę w naszym społeczeństwie od XVIII wieku niewiele się zmieniło. Poza tym Radio Pryzmat to radio niekomercyjne, u nas nie usłyszycie typowych reklam, które i tak zwykle sprawiają, że zmieniamy stację. Wpadliśmy na pomysł, by trochę urozmaicić ramówkę i tam gdzie u innych pojawiają się reklamy u nas pojawia się bajka — mówi redaktor naczelna radia Anna Worobiec Tonia. 

Bajki Krasickiego ujmują jasnością i prostotą. Bawią i uczą jednocześnie. — Po Krasickiego zazwyczaj sięgamy, gdy zmuszają nas do tego w szkole, a przecież te bajki, mimo tego, że są pisane trochę inną polszczyzną niż ta, z którą mamy do czynienia obecnie, są mądre i zabawne. Mimo, że podczas czytania czasami plątał nam się język, nagrywając je bawiliśmy się naprawdę znakomicie — dodaje jedna z dziennikarek, Zuzanna Kołodziejczyk. 

Akcja „Czytamy Krasickiego w Radiu Pryzmat” ma pokazać, że bajką „wszystko to być może”, a treści zawarte w powstałych ponad 200 lat temu utworach nie przeminęły. Zmienił się język przekazu, ale światem rządzą ciągle takie same zasady.  

Nietypowy blok reklamowy, czyli bajki w wykonaniu młodych dziennikarzy do usłyszenia już od 5 listopada na antenie Radia Pryzmat.