Bajki Krasickiego zamiast reklam w Radiu Pryzmat

b_150_120_16777215_00_images_radio-pryzmat-logo.jpgOd listopada do stycznia w ramach nietypowego bloku reklamowego na antenie Radia Pryzmat będzie można usłyszeć, należące do klasyki polskiej literatury, bajki Ignacego Krasickiego.

 

5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek, w Internetowym Radiu Pryzmat, działającym przy Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie, startuje "bajkowa" akcja.

Kopciuszek, Królewna Śnieżka, czy Kubuś Puchatek — to zazwyczaj pierwsze skojarzenie ze słowem bajka. Tymczasem w Radiu Pryzmat zagoszczą m.in „Ubogi i kaleka”, „Lis i wilk”, „Lew i zwierzęta”, „Czapla, ryby i rak” czy „Kruk i lis.

Czy czytanie wydanych w 1779 roku bajek ma sens? - Ignacy Krasicki to jeden z najbardziej lubianych poetów doby oświecenia. Jego bajki, dzięki uniwersalnej wymowie, nieustannie od ponad dwóch wieków budzą podziw czytelników. Biskup warmijski z dużą dozą humoru piętnuje wady polskiego społeczeństwa. - przekonują organizatorzy akcji.

- Wybraliśmy Krasickiego nie bez powodu. Z jednej strony chcieliśmy przypomnieć jego postać, z drugiej pokazać, że tak naprawdę w naszym społeczeństwie od XVIII wieku niewiele się zmieniło. Poza tym Radio Pryzmat to radio niekomercyjne, u nas nie usłyszycie typowych reklam, które i tak zwykle sprawiają, że zmieniamy stację. Wpadliśmy na pomysł, by trochę urozmaicić ramówkę i tam gdzie u innych pojawiają się reklamy u nas pojawia się bajka — mówi redaktor naczelna radia Anna Worobiec Tonia. 

Bajki Krasickiego ujmują jasnością i prostotą. Bawią i uczą jednocześnie. — Po Krasickiego zazwyczaj sięgamy, gdy zmuszają nas do tego w szkole, a przecież te bajki, mimo tego, że są pisane trochę inną polszczyzną niż ta, z którą mamy do czynienia obecnie, są mądre i zabawne. Mimo, że podczas czytania czasami plątał nam się język, nagrywając je bawiliśmy się naprawdę znakomicie — dodaje jedna z dziennikarek, Zuzanna Kołodziejczyk. 

Akcja „Czytamy Krasickiego w Radiu Pryzmat” ma pokazać, że bajką „wszystko to być może”, a treści zawarte w powstałych ponad 200 lat temu utworach nie przeminęły. Zmienił się język przekazu, ale światem rządzą ciągle takie same zasady.  

Nietypowy blok reklamowy, czyli bajki w wykonaniu młodych dziennikarzy do usłyszenia już od 5 listopada na antenie Radia Pryzmat.

Od:
Do:
IX.12
XI.12
XII.12
 II.13
III.13
V.13
VI.13
VIII.13
IX.13
XI.13
RMF FM 25,3% 24,2% 26,9% 25,0% 23,9%
Radio ZET 15,2% 15,2% 15,9% 14,4% 14,9%
Jedynka 11,1% 10,2% 10,0% 11,0% 10,3%
Trójka 7,5% 7,5% 7,2% 7,0% 7,5%
Radio Maryja 2,9% 2,7% 2,4% 2,0% 2,0%
ESKA ROCK 1,7% 1,8% 1,6% 1,5% 1,7%
TOK FM 1,1% 1,1% 1,0% 1,1% 1,1%
RMF Classic 0,8% 0,9% 0,9% 0,9% 1,0%
Czwórka 0,5% 0,5% 0,6% 0,5% 0,4%
Dwójka 0,5% 0,5% 0,4% 0,5% 0,4%
Chilli ZET 0,4% 0,5% 0,5% 0,4% 0,4%
Radio PiN 0,2% 0,1% 0,1% 0,1% 0,1%

Źródło: SMG KRC

Wyniki w wybranych miastach

Polub radio na Facebooku

 

Polecamy

Reklama

Najczęściej grane w radiu

 w okresie: 03.05 - 09.05.2014:

1. Milky Chance - Stolen dance
2. Ed Sheeran
I- I see fire
3. Clean Bandit rather be feat. Jess glynne 
4. Grzegorz Hyży & Tabb - Na chwilę 
5. Cris cab - Liar liar
6. Avicii Addicted to you
7. Bednarek - Chodź ucieknijmy… lou & rocked boys
8. Katy Perry - Dark horse feat. Juicy j
9. Mr. Probz waves
10. Chlöe howl rumour
11. American authors best day of my life
12. Donatan - Cicha woda ft. Cleo & sitek
13. Duke Dumont - I got u feat. Jax jones
14. Bastille - Things we lost in the fire
15. Pitbull feat. Jennifer Lopez & Claudia Leitte - We are one (ole ola) [the official 2014 fifa world cup Song]
16. Shakira - Dare (la la la)
17. Nico & Vinz am - I wrong
18. Aloe Blacc - The man
19. Within Temptation - Whole world is watching
20. Rafał Brzozowski - Magiczne słowa

Źródło: ZPAV

Sonda

Częściej słuchasz radia czy oglądasz telewizję?

Częściej słucham radia - 60.7%
Częściej oglądam telewizję - 25.5%
Trudno powiedzieć - 13.5%

Wszystkie odpowiedzi: 267

Napisz do nas

Komunikaty prasowe:
redakcja[małpa]lubieradio.pl

Kontakt (oferty "dam pracę", patronaty, inne):
kontakt[małpa]lubieradio.pl

Reklama:
reklama[małpa]lubieradio.pl

zdrowie