Artykuły

„ORZEŁ MOŻE” - na antenie Trójki

b_150_120_16777215_00_images_065716a3e8761a97e0e4e611a4871335fb02627f3964342.jpg

W ramach akcji społecznej „Orzeł może”, która ma na celu zachęcenie Polaków do okazywania życzliwości, wiary we własne siły oraz dumy z bycia Polakiem, radiowa Trójka zaprasza do wysłuchania specjalnego cyklu audycji.

 

Do 4 czerwca na antenie Programu 3 i na łamach „Gazety Wyborczej” regularnie będą się ukazywać materiały poświęcone tematom związanym z akcją społeczną „Orzeł może”, namawiające Polaków do zwalczania w sobie pesymisty, prezentowania większej pogody ducha, cieszenia się życiem i czerpania inspiracji ze znanych rodaków, którzy odnieśli światowe sukcesy.

W audycjach na antenie Trójki będzie można posłuchać m.in. o tym, jak Polaków widzą obcokrajowcy, z czego powinniśmy być dumni, a nie zawsze umiemy to dostrzec – o pięknie polskiej przyrody i o tym, co powinno być polską specjalnością opowie reporterka Programu 3 Joanna Mielewczyk w audycjach „Zapraszamy do Trójki”.

Trójka przyjrzy się działaniom lokalnych społeczności, inicjatywom sąsiedzkim – sadzeniu drzew, zakładaniu ogrodów, tzw. kooperatywom spożywczym, czyli wspólnemu robieniu zakupów u lokalnych dostawców, wspieraniu się w rozmaitych działaniach, a także sukcesom, jakie odnoszą polskie produkty za granicą – w paśmie „Do południa”.

Dziennikarze Programu 3 spróbują również sprawdzić, czy optymizmu można się nauczyć, czy możliwe jest wychowanie najmłodszych tak, aby wyrośli na optymistów i dlaczego nie potrafimy pozytywnie reagować na komplementy. Wśród audycji znajdą się także takie, w których poruszone zostaną tematy związane z symbolami narodowymi. Czy godło narodowe inspiruje artystów? Odpowiedzią może być wystawa „Kto ty jesteś?” Jaremy Drogowskiego, poświęcona problematyce polskiej tożsamości narodowej oraz trudnościom, jakich dostarcza próba zdefiniowania tego pojęcia. Natomiast przygotowywana przez Ulę Rzepniewską specjalna kolekcja mody z motywem skrzydeł udowodni, że państwowe symbole są tematem podejmowanym chętnie również i przez młodych polskich projektantów. Kolekcja zostanie zaprezentowana na zakończenie akcji „Orzeł może” w Warszawie 4 czerwca.