Trójka najbardziej medialną marką w branży radiowej. RMF FM zdetronizowane

b_150_120_16777215_00_images_mikrofon-retro.jpgRadiowa Trójka znalazła się na pierwszym miejscu wśród marek stacji radiowych objętych tegorocznym badaniem „Top Marka 2013”, wyprzedzając dotychczasowego lidera – RMF FM.

Trzecie miejsce zajęło Radio Zet, które polepszyło swój wynik o jedną lokatę. Na czwartej pozycji uplasowało się Radio Maryja. Piątym najczęściej i najlepiej opisywanym w prasie brandem radiowym okazało się TOK FM.

W porównaniu z innymi rozgłośniami, Program 3 ponownie zdobył najwięcej punktów za pozytywny wydźwięk publikacji prasowych. W samym Internecie dominowały informacje na temat stacji RMF FM. 

Wśród rozgłośni radiowych objętych tegorocznym badaniem „Top Marka”, Trójka uplasowała się na pierwszej pozycji z sumą 66 punktów i jednocześnie pobiła swój rekord. Tym samym rozgłośnia z Myśliwieckiej jest pierwszą, która zdetronizowała dotychczasowego lidera rankingu Top Marka w branży radiowej – RMF FM, dotychczas co roku zajmującego pierwszą pozycję.

Na ogólną ocenę składały się m.in. punkty za liczbę publikacji, zasięg publikacji oraz punkty za wydźwięk, których – tak jak w ubiegłym roku – Program 3 otrzymałnajwięcej spośród badanych marek radiowych (26). Spośród wszystkich artykułów prasowych i internetowych dotyczących Trójki, aż 418 było pozytywnych – na tle innych stacji radiowych (drugi w kolejności najlepszy wynik to 325 punktów), Program 3 wyraźnie wyszedł na prowadzenie.

Raport Top Marka 2013 jest analizą tekstów, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2013 do 30 czerwca br. W tegorocznym zestawieniu analizą objęto 230 tysięcy publikacji prasowych. Publikacje te zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu ponad tysiąca tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny life-stylowe oraz tabloidy. Po raz pierwszy badanie najsilniejszych marek objęło także około 5 milionów źródeł internetowych. Na punktację wpływa nie tylko liczba informacji, które ukazują się w mediach na temat badanych marek, ale także ich jakość. Szóstą edycję badania Top Marka przygotował miesięcznik „Press” i agencja informacyjna „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.